Pages

Saturday, February 23, 2013

Inilah Kucing Paling Setia Di Dunia



Inilah Si Karim, Kucing Yang Setia Mencari Rumah Majikannya Hingga Menempuh 3.218 KM

Seekor kucing berjalan 3.218 kilometer untuk mencari majikannya setelah majikannya pindah rumah tanpa si kucing dari Uzbekistan ke Rusia. Dua tahun kemudian, kucing tersebut berjaya menemui rumah majikannya di Rusia.

Ravila Hairova, 52 tahun, memutuskan meninggalkan kucing hitam peliharaannya bernama Karim kepada jirannya di Gulistan, Uzbekistan. Keputusan tersebut diambil kerana Hairova khuatir perubahan keadaan bakal membuat Karim tidak kerasan.

Hairova pun meninggalkan kerusi kesayangan Karim dan piring makanan Karim agar Karim merasa kerasan. Akan tetapi, dua tahun kemudian, Hairova menemui Karim di pintu rumahnya di Liska, Rusia.

“Saya tahu dia hilang dari rumah tetangga saya beberapa hari setelah kami pergi. Dan itu sangat menyedihkan. Tetapi, setelah itu kami tidak pernah mendengar khabar mengenainya lagi,” ujar Hairova. “Lalu ketika saya berjalan di jalanan, saya melihat kucing yang sepertinya menunggu saya. Ketika saya mendekat, ternyata kucing itu adalah Karim yang berada dalam keadaan kurus serta mengenaskan. Tetapi itu memang benar dia,” ujar Hairova.

“Dia saat ini sangat senang, begitu juga dengan kami. Saya tidak tahu bagaimana ia menemui kami. Tetapi saya gembira ia berjaya menemui kami,” tambahnya.