Pages

Wednesday, October 24, 2012

Filem 3D Malaysia Kalahkan Madagascar



Filem pertama Malaysia Sci-Fi 3D yang mengalahkan Madagascar, Memenangi anugerah ciri-ciri Animasi 3D terbaik di LA.

Orang yang memenangi anugerah ini akan pulang ke Malaysia

Petaling Jaya - Negara petama yang menghasilkan animasi 3D akan pulang ke rumah bulan depan selepas memenangi ciri-ciri terbaik animasi 3D terbaik di Festival Los Angeles bulan lepas.

Tripod Entertainment Perang sekalian alam: Goliat (WOTWG), yang menang besar di festival antarabangsa, telah mengalahkan popular Hollywood film 3D seperti Madagascar 3, Paranorman dan Tinker Bell: Rahsia Wings.

Filem ini juga dipaparkan dalam pemeriksaan khas pada bulan Julai di San Diego Komik Konvensyen dan sejak itu telah dipuji kerana konsep futuristik dan reka bentuk yang menarik.

Bakat tempatan Tony Eusoff dan Capital FM DJ Asha Gill menyertai cast antarabangsa dengan orang-orang Peter Whingfield, Marl Sheppard dan Adam Baldwin untuk meminjamkan suara mereka untuk filem, yang mengambil masa empat tahun untuk menghasilkan.

Longgar disesuaikan sebagai sekuel kepada Perang klasik HG Wells 'sekalian alam, pusat filem sekitar selepas pencerobohan Bumi Marikh pada tahun 1916 tahun, di mana manusia telah membina semula bandar-bandar dan pakai ditinggalkan Marikh teknologi.

Satu animasi sains fiksyen bertema yang ditetapkan pada masa lalu, filem telah digambarkan sebagai "retro stim-punk", dengan plot yang tertumpu kepada usaha manusia untuk mencegah dan mempertahankan Bumi daripada gelombang kedua pencerobohan asing.

Filem suara pengeluar Gavin Yap berkata filem itu tersendiri Malaysia, dengan salah satu daripada watak-watak utama ialah seorang putera Bugis yang juga bercakap baris dalam Bahasa Melayu.

Beliau berkata kebanyakan kerja pasca produksi untuk filem itu, termasuk kesan 3D, telah dilakukan tempatan.



sumber