Pages

Tuesday, May 22, 2012

Gambar Hiroshima Yang Tidak Pernah Disiarkan Pasca Nuklear

koleksi gambar Hiroshima, kesan bom Hiroshima, peristiwa tragis Hiroshima, Hiroshima dibom, bom atom digugurkan di Hiroshima

Hiroshima Jepun harus menerima akibat bom atom nuklear yang dijatuhkan ke negerinya. Dibawah ini adalah foto-foto pasca jatuhnya bom atom nuklear di Jepun yang tidak pernah disiarkan ke public. Bukan saja hanya rumah yang hancur lebur, tetapi juga mayat-mayat bergelimpangan.

Sungguh pemandangan yang sangat meremukkan hati. Berikut ini adalah foto pasca Nuklear yang tak pernah disiarkan :


Saksi mengatakan bahawa mangsa ledakan itu boleh tercampak berbatu batu jauhnya. Beberapa saat setelah bom meledak, para mangsa yang masih masih bertahan hidup mulai kehausan. Sementara pemerintah jepun melarang pasukan penyelamat memberi minum kepada mangsa tersebut kerana kalau diberi minum, mangsa boleh mati. Tapi tiba-tiba hujan datang, mangsa pun terus minum air hujan tersebut .


Ternyata itu bukan air hujan biasa, itu adalah hujan cairan hitam yang mengandung banyak sekali bahan-bahan aktif yang boleh menimbulakan penyakit berbahaya. Itulah sebabnya mangsa yang masih bertahan hidup sampai sekarang banyak yang terkena penyakit berbahaya.
sumber