Pages

Thursday, May 24, 2012

Antara ciri-ciri lelaki idaman wanita zaman sekarang


     Selama ini banyak pendapat mengenai perkara yang manjadi tumpuan wanita dalam memilih pasangan. Berdasarkan fakta, ternyata bukan hanya wajah yang tampan atau kekayaan sahaja yang dapat memikat hati seorang wanita.
     Seiring perkembangan zaman, pandangan wanita terhadap pria lelaki telah sedikit berubah. Hal-hal yang dulunya dianggap kelemahan, kini menjadi daya penarik yang dimiliki para lelaki.

Antara ciri-ciri lelaki yang menjadi tarikan wanita sekarang adalah :
1. Rambut Beruban

Munculnya uban selalu membuat lelaki jadi down. Tapi di era sekarang , uban telahpun menjadi daya penarik terhadap wanita. Rambut beruban membuat lelaki nampak lebih mempesona, dewasa, ramah dan berpengalaman. Berdasarkan survey yang dilakukan laman web Match.com, sebanyak 72% wanita, menganggap lelaki beruban itu sangat seksi.
2. Lelaki Berpeluh
Tak ada yang lebih menggiurkan wanita selain daripada melihat lelaki tanpa mengenakan sebarang baju, dengan peluh yang membasahi wajah dan tubuhnya. Ya, lelaki berpeluh itu dianggap seksi oleh wanita, kenapa? Kerana hormon yang bernama androstadienone memegang peranan dalam hal ini. Menurut kajian yang dilakukan para saintis di University of California, androstadienone merupakan sejenis kimia pada peluh lelaki yang mampu meningkatkan hormon pada wanita, mendorong ghairah seksual mereka.
3. Bekas Luka
Bagi wanita, lelaki yang mempunyai bekas luka kecil di wajah atau tubuhnya terlihat seksi. Alasannya, bekas luka menunjukkan kejantanan dan keberanian lelaki tersebut. Wanita kerap ingin tahu sejarah di balik bekas luka yang dimilikinya. Bekas luka juga mencerminkan sifat misteri dan bahaya pada lelaki tersebut. 
4. Pecinta Tanaman

Percaya atau tidak, lelaki yang bertangan hijau ini dianggap menarik oleh wanita. Untuk menjaga tanaman agar tumbuh subur, kesabaran sangat diperlukan selain daripada kasih sayang. Di mata wanita,lelaki pecinta tanaman ini digambarkan sebagai seseorang yang memiliki naluri ‘kebapaan’. Para saintis mengatakan, jika seseorang berinteraksi dengan tanaman minimum 30 minit seminggu, ianya dapat meningkatkan kesihatan.
5. Berkaca Mata

Jika dulu lelaki berkacamata dianggap nerdy dan geek, kini stereotype itu mula berubah. Wanita kini lebih tertarik pada lelaki yang memakai kacamata, kerana memperlihatkan kepintaran lelaki tersebut. 

P/S: Tapi sekarang ni wanita sikit.tak boleh nak memilih dah.haha