Pages

Thursday, March 15, 2012

Tidak Semestinya Semua Orang Yang Ada Tanda hitam pada dahi orang warak atau Soleh


Ahha.. entry kali ni berkaitan dengan tanda hitam pada dahi yang kita dapat lihat pada sesetengah orang. Rata-rata orang cakap tanda hitam pada dahi ni  adalah disebabkan oleh orang tu merupakan seorang yang soleh dan warak.. Orang kita bila tengok je tanda hitam kat dahi directly dorang akan cakap yg orang tu kuat sembahyang, kuat agama lah dan sebagainya.. HAkikatnya, nabi-nabi kita dulu dan para sahabat tak pon ada tanda hitam di di dahi dan mereka sememangnya warak dan soleh..
     Itulah orang kita.. pantang nampak tanda sesuatu mula je nak menilai tanpa usul periksa.. Video kat atas tu merupakan video petikan ceramah dari Ustaz Azhar Idrus yang mengatakan bahawa tanda dahi hitam tak ada kaitan dengan orang yg warak mahu pon soleh.. 
      Normally, orang yg berdahi hitam ni terjadi di sebabkan faktor kulit yg sensitif. Contohnya kulit orang tu lembut dan sensitif yang mana kalau terkena apa-apa dia akan jadi hitam... Sebaik-baik nya tanda yang lebih baik di lihat ialah  bila wajah orang tu bercahaya dan berseri apabila solat. So, harap dengan sedikit info ni persepsi korang terhadap dahi hitam ni akan berubah yer.. Kat bawah ni credit untuk beberapa site yg aku terbaca info mengenai maklumat ni! 
Dahi Saiful Bukhari yang kononya heboh diperkatakan umum. 
Nota kaki : tengok cerita Awan pengantin kat astro warna, tiba-tiba terfikir pasal kes dahi hitam ni.. toot!