Pages

Sunday, March 25, 2012

Budak patah tangan terkena bola rembatan Rooney



WAYNE ROONEY



Salam semua...Alah Rooney nie ada buat hal lah..Amir Rasa Rooney nie memang suka Buli Budak budak lah(Gurau je)...HAhahahaha

LONDON - Penyerang Manchester United, Wayne Rooney memohon maaf kepada seorang kanak-kanak, Jamie Thomas yang patah pergelangan tangan akibat terkena bola rembatannya ketika pemain itu memanaskan badan sebelum perlawanan Liga Perdana Inggeris di Wolverhampton Wanderers, Ahad lalu.


Thomas, yang berasal dari Wem, Shorpshire, berada di Molineux untuk menyaksikan pasukan kesayangannya, United buat kali pertama.

Malangnya, belum sempat menyaksikan perlawanan tersebut, dia mengalami kecederaan apabila mengangkat tangannya untuk menepis bola sesat rembatan bintang England itu yang terbang ke arahnya.


"Saya meminta maaf kepada Jamie Thomas. Saya telah menyediakan satu surat dan sehelai jersi yang saya tandatangani untuk dihantar kepada alamat rumahnya," tulis Rooney dalam akaun Twitter kelmarin.


Bapa kanak-kanak tersebut, Andy berkata insiden yang menimpa anaknya berlaku ketika pemain United sedang memanaskan padang.


"Ketika itu Rooney dan (Javier) Hernandez melakukan beberapa sepakan.


"Tanpa diduga sepakan Rooney tersasar dan bola tepat menghala ke arah Jamie. Dia bertindak balas dengan mengangkat tangan untuk menepis bola daripada mengenainya dan akibatnya, pergelangan tangannya patah."


Thomas menerima rawatan daripada pasukan bantuan kecemasan sebelum dihantar ke hospital.


Rooney berkata, dia tidak tahu insiden terbabit ketika itu. - REUTERS