Pages

Saturday, October 20, 2012

'Sinkhole' Tanda-Tanda Bumi Tidak Redha

Lubang mendap hampir 400 kaki dalam di Louisiana telah menelan semua pokok dalam kawasannya dan menggubal perintah pemindahan mandatori selama kira-kira 150 kediaman kerana takut radiasi letupan dan berpotensi. Lubang ternganga 400 kaki persegi adalah di Assumption Parish, La, kira-kira 50 kilometer selatan Baton Rouge. (ABC News)
Lubang mendap yang menelan persimpangan jalan di pusat bandar Guatemala City pada Rabu, 2 Jun, 2010. Pihak berkuasa menyalahkan hujan lebat yang disebabkan oleh ribut tropika Agatha sebagai punca kawah yang turut menelan bangunan tiga tingkat itu. (AP Photo / Moises Castillo)

John Sparkman kelihatan kerdil di lubang mendap berhampiran Picher, Okla, Sabtu, April 6, 2008. (AP Photo / Charlie Riedel)

Sebuah Cadillac Escalade tyerperosok di dalam lubang mendap di Milwaukee, Wis pada hari Jumaat, 23 Julai, 2010, injin masih hidup hampir 20 jam selepas pemandu jatuh masuk ke situ. Pada hari Khamis sebelumnya , ribut kuat di tenggara Wisconsin dan menyebabkan banjir besar. (AP Photo / Mark Was)

Lubang mendap gergasi yang menelan beberapa rumah dilihat di Guatemala City February 23, 2007. REUTERS / Daniel LeClair