Pages

Thursday, March 22, 2012

Tips Download Celcom untuk yang dah capai Bandwidth Limit




Seperti korang tahu, celcom ada bandwidth limit tersendiri. Macam aku aku ambik 3GB/month. Dan untuk pengetahuan koramg aku guna 4 hari je bandwidth tu dah capai limit.
Masa ni lah kelajuan jadi tahap cipan..

Apa yang aku nak kongsi disini ialah bagaimana nak bagi download speed laju.


pertama sekali korang kena pakai IDM.(Internet download manager)

Apa yang aku buat ialah.

1. Downlod file yang kita nak tu guna IDM , pastikan resume capabilty : YES
2.Kalau downlod speed jadi lembab, try disconnect connection.
3. sebelum disconnect tu, pause kan dulu downlaoad kat IDM
4. Lepas tu, connect balik.
5.Resume downlaod.
6. Download speed memuncak.
7. Ulang step 3-5 setiap kali download speed jadi lembab.

Dulu aku pernah download guna IDM sampai mencecah 300KB/s. Masa tu aku dah capai limit 3GB dah pun, tapi still boleh dapat download speed camtu guna tips  ni.

Good luck.

p/s: kadang - aku guna tips ni juga nak bagi cepat youtube loading.hehe